هشدار پلیس فتا | کلاهبرداران در کمین جاماندگان سهام عدالت!

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا استان خرسان رضوی از احتمال وقوع کلاهبرداری تحت عنوان ثبت نام جاماندگان سهام عدالت در روز های اخیر و پیش رو خبر داد .
هشدار پلیس فتا | کلاهبرداران در کمین جاماندگان سهام عدالت!
کد خبر : ۱۰۳۰۷

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا استان خرسان رضوی از احتمال وقوع کلاهبرداری تحت عنوان ثبت نام جاماندگان سهام عدالت در روز های اخیر و پیش رو خبر داد .
پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ هادی شرکا با توجه به طرح واریز سود سهام عدالت به دارندگان سهام عدالت گفت: با توجه به عدم دارا بودن برخی از شهروندان در خصوص سهام عدالت شاهد انتشار پیامی حاوی لینک بدافزار جهت دسترسی به اطلاعات کارت بانکی و دسترسی به پیامک های قربانیان پیامک موصوف می باشیم که با استفاده ازجملاتی همچون ثبت نام سهام عدالت ، چگونگی دریافت، ویرایش اطلاعات سهام داران، جاماندگان یارانه معیشتی و .... نسبت به ترغیب شهروندان جهت بررسی موضوع منتشر و یا در حال انتشار می باشد.
وی ادامه داد: ارسال پیامک های جعلی، ارائه لینک های ثبت نام، هدایت به درگاه های بانکی جعلی و معرفی اپلیکیشن ها مختلف توسط مجرمان سایبری در چنین مواقعی گسترش یافته و سودجویان فضای مجازی با مناسب دیدن شرایط نسبت به اغفال کاربران فضای مجازی دست بکار شده و با سو استفاده از شرایط موجود از عدم آگاهی شهروندان بهره برداری لازم را در جهت مقاصد شوم خود دارند و یا اصطلاحاً موج سواری می کنند  بنابراین هموطنان گرامی باید در هنگام مواجهه با این موارد نهایت دقت و هوشیاری را داشته باشند.
سرهنگ شرکا تاکید کرد: پیگیری اخبار از رسانه های جمعی و معتبر و عدم توجه به اخبار و شایعات در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می تواند امنیت کاربران در این فضای را افزایش دهد.
این مقام مسئول در ادامه از مسئولین مربوطه درخواست کرد: اطلاع سانی لازم و گسترده و پاسخگویی به ابهامات موجود در این طرح از قبیل نحوه دریافت سهام عدالت و یارانه، نحوه ثبت نام و ارسال اطلاعات هویتی و بانکی را در دستور کار خود قرار داده تا از هرگونه سوء استفاده احتمالی جلوگیری شود.
سرهنگ شرکا در ادامه یادآور شد: کاربران عزیز اخبار و اطلاعات مربوط به واریز هرگونه یارانه معیشتی از سوی سازمان هدفمند سازی یارانه ها را از طریق رسانه های ملی و رسمی کشور پیگیری نموده و تحت تاثیر اخبار منتشر شده در فضای مجازی و سایت های غیر معتبر قرار نگیرند، لازم به ذکر می باشد هموطنان عزیزی که به هر دلیلی ابهام یا اعتراضی نسبت به سهام عدالت دارند با سامانه سجام https:‎//www.sejam.ir و یا شماره تماس 1569 اقدام به برقراری تماس نمایند.
وی در انتها با معرفی سایت پلیس فتا به عنوان مرجعی کامل در زمینه آشنایی با آسیب ها و تهدیدات فضای سایبری گفت: هموطنان عزیز با مراجعه به آدرس cyberpolice.ir می توانند از آخرین اخبار و اطلاعات سایبری مطلع شده و در صورت نیاز با ارتباط گیری با کارشناسان پلیس فتا با شماره تماس 096380 اقدام به برقراری تماس و راهنمایی و مشاوره لازم را دریافت نمایند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر